Roboti su zakon, a informatika i matematika su super zabavni, barem tako misle pakrački osnovci, koji izvannastavne aktivnosti provode sudjelujući na online timskim natjecanjima gdje rješavaju matematičke mozgalice, tehnologijom rješavaju zadane probleme ili jednostavno uče programiranje.

Pakračka Osnovna škola braće Radić već se prošle školske godine uključila u Croatian Makers ligu, projekt  Instituta za razvoj i inovativnost mladih, koji omogućuje široko uključivanje robotike, automatike i programiranja u edukaciju u osnovnoškolskom uzrastu. Upravo je i pakračka škola bila jedna od škola u Hrvatskoj koja je dobila pet robota za nastavu robotike i istovremeno sudjelovala na natjecanjima.

Ovaj projekt nastavljen je i od ove školske godine te se desetak učenika od 6. do 8. razreda redovito sastaje u informatičkoj učionici gdje, uz pomoć nastavnika Martina Brkića i Milana Nadaždija, uče prvo sastavljati i programirati robote da bi kasnije upravljali njima daljinskim upravljačem ili  mobilnim aplikacijama.

„Ove godine dobili smo i autić koji se može programirati da crta određene likove i tu bismo u učenje robotike uključili i učenike petih razreda dok stariji uzrasti primjerice dobiju komplete elektroničkih sklopova, naprave neki uređaj i njime upravljaju mobilnim aplikacijama. Isto tako, od HBOR-a smo dobili i 3D printer gdje će učenici moći nešto i sami dizajnirati“, rekao nam je Martin Brkić, jedan od nastavnika koji vodi male robotičare.

Uz robotičare, pakrački osnovnoškolci ove godine sudjeluju i u online natjecanjima gdje rješavaju različite zadatke iz područja prirodoslovnih i matematičkih znanosti, tehnologije i inženjerstva. Zadaci nisu samo natjecateljskog, već i edukativnog karaktera koji potiču učenike na samostalnost, logičko razmišljanje i istraživači pristup učenju.

Jedno od njih je STEM liga koju je pokrenuo Centar za razvoj obrazovanja Split, a u koje su se uključili 32 učenika od 3. do 8. razreda uz pomoć nastavnika Martina Brkića, Tee Preksavec, Martine Vacke i Marka Filipovića te učiteljica razredne nastave Antonelle Strage i Daniele Crnković.

Svi oni tijekom školske godine, svatko za svoj uzrast, natječu se u paru gdje svaki drugi tjedan elektronskim putem dobivaju zadatke i imaju dva tjedna riješiti zadane mozgalice i pitanja uz pomoć tehnologije i drugih potrebnih pomagala te se tako natječu sa učenicima iz drugih škola u Hrvatskoj.

Da pitanja nisu teška i da matematika nije bauk već vrlo zabavna potvrdili su nam i učenici 5. d razreda Borna Major i Ines Pavlečić koji zadatke rješavaju „bez pol muke“, ali kako kažu ipak treba malo mozgati, a ima i zadatka koje moraju izraditi primjerice pomoći drvenih štapića ili plastelina.

Matematiku i informatiku „u malom prstu“ imaju i Iva Medić te Adrijan Lucić, učenici 3. razreda, koji uz pomoć učiteljice Antonelle Strage, u paru jednostavno „rasturaju“ zadatke. „Nisu svi zadaci baš laki, ali zajedno ih ipak uspijemo riješiti. Volimo matematiku, pa onda nam to nije neka tlaka“, kažu nam Ivana i Adrijan.

Nije to sve. Dio pakračkih osnovaca ove godine po prvi put uključio se i u međunarodno natjecanje DABAR koje promiče informatiku i računalno razmišljanje među učenicima, a osmišljeno je kao niz  problemskih i logičkih zadataka, stvaranja strategija za analiziranje i rješavanje čime se postupno uvodi učenike u svijet digitalne tehnologije.

„Sudjelovanjem želimo učenicima pokazati da računalo nije samo igračka za društvene mreže ili gledanje filmova nego izvor zanimljivih logičkih zadataka koji učenje i razvoj računalnog razmišljanja čine zanimljivijim i dinamičnijim“, rekla nam je Dubravka Namjesnik, učiteljica 2.a razreda iz kojeg svih 18 učenika sudjeluje u natjecanju, a uz njih, natjecanju su se pridružili i učenici 4.c  razreda učiteljice Marije Nemec te učenici viših razreda koje vodi Vlatka Bakarić, nastavnica informatike.