Izvanredna situacija uzrokovana epidemijom koronavirusa značajno je pogodila poduzetnike u nizu djelatnosti. Gradonačelnica Grada Pakraca Anamarija Blažević je 23. ožujka donijela odluku kojom obvezuje Lokalnu razvojnu agenciju Poduzetnički centar Pakrac da stave na raspolaganje svoje resurse u cilju pružanja pomoći svim zainteresiranim poduzetnicima Grada Pakraca u svrhu realizacije Vladinih mjera namijenjenih poduzetnicima u cilju umanjenja nastale šteta epidemijom korona virusa.

Grad Pakrac će financirati Poduzetničkom centru Pakrac svu pruženu savjetodavnu pomoć. Stoga smo tjedan dana nakon toga upitali Vladimira Gazića, direktor LRA Poduzetnički centar Pakrac o dosadašnjem tijeku realizacije mjera.

Javljaju li se u PCP građani u cilju pružanja pomoći poduzetnicima Grada Pakraca u svrhu realizacije Vladinih mjera namijenjenih poduzetnicima u cilju umanjenja nastale štete epidemijom koronavirusa?
Od kada su mjere stupile na snagu i mi smo u kontaktu s poduzetnicima. Svakodnevno nas kontaktiraju telefonski i putem mailova. Dio poduzetnika su Odlukom morali zatvoriti svoja vrata, a dio ima problema s isporukom robe te su primorani smanjiti proizvodnju ili je potpuno obustaviti. Sa svakim poduzetnikom koji nas kontaktira sagledamo cjelokupno poslovanje kako bi zadovoljili kriterije koje moraju ispunjavati za pojedinu mjeru.


Koliko ih se u ovih sedam dana, bilo informativno, bilo radi konkretnih aktivnosti obratilo PCP-u?
Kontaktiralo nas je dvadesetak poduzetnika, a u kontaktu smo s nekoliko knjigovodstvenih servisa koji odrađuju zahtjeve za potpore za očuvanje radnih mjesta za svoje klijente.
Iz koje branše dolaze?

Najviše pogođeno ugostiteljstvo i likvidnost

Najveći dio poduzetnika koji nam se javio dolazi iz sektora ugostiteljstva koji je po meni najviše pogođen, a za njima se javljaju poduzetnici iz proizvodnog sektora, najvećim brojem izvoznici.
S kakvim zahtjevima?
Kako sam naveo najveći dio poduzetnika je bio primoran zatvoriti i oni su trenutno bez ikakvih prihoda, a određeni troškovi stižu na naplatu. Dio poduzetnika ima poteškoće s transportom roba, te smanjenom potražnjom proizvoda i usluga na domaćem tržištu i oni osjete veliki pad prihoda. Sve je to dovelo do problema u likvidnosti te je većina zahtjeva poduzetnika usmjerena u realizaciju kredita za obrtna sredstva kako bi financirali osnovne troškove poslovanja, tzv. hladni pogon.
Što su im najveći administrativni problemi u smislu dokazivanja otežanih okolnosti, potvrde i slično?
Za poduzetnike koji su zatvoreni odlukom stožera je to jednostavno za dokazati dok u drugim djelatnostima treba priložiti dokaze otkazanim ugovorima, ugovorenim poslovima, problemima u transportu i isporuci robe ili nabavi repromaterijala i sirovina i drugo. Za sada nismo imali problema s prikupljanjem potrebne dokumentacije.
Ima li povratnih informacija koliko su njihovi zahtjevni uspješni?
Rano je još za povratne informacije o uspješnosti zahtjeva, ali ja vjerujem da će više 90 posto zahtjeva biti pozitivno ocijenjeno. Veliki broj ih je zaprimljen prošli tjedan i okvirno vrijeme njihove obrade je do desetak dana. Nadamo se tijekom ovog tjedna dobiti prve povratne informacije o uspješnosti korištenja mjera.
S obzirom na to da su mjere nedavno stupile na snagu još je rano za bilo kakve konkretne ocijene pa još jednom pozivamo poduzetnike da se jave ako su im potrebne informacije i pomoć oko korištenja potpora i kreditnih sredstava.