učionica 1

Što je to poduzetnik i kako postati poduzetnik bili su samo neki od pojmova koje su učenici sedmih i osmih razreda Osnovne škole braće Radića jučer saznali na edukaciji u sklopu projekta „Dječje poduzetništvo za pametan rast“ vrijednog 12.608,67 eura dobivenih od Ministarstva znanosti i obrazovanja na natječaju za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih u ovoj školskoj godini.

Nositelj projekta koji traje godinu dana je Centar za poduzetništvo Osijek dok je pakračka osnovna škola jedan od partnera uz još osnovne škole iz Antunovca, Bijelog Brda i Belišća.

Kako su nam rekli Ivan Papić i Dino Žilić, stručni suradnici u Centru za poduzetništvo Osijek i jučerašnji predavači, o važnim pojmovima s učenicima su razgovarali kroz takozvanu poduzetničku igru odnosno simulaciju poduzetničkog pothvata. „Riječ je o metodologiji rada poduzetničkog promišljanja koju je osmislila Međunarodna organizacija rada, a mi kao licencirani voditelji izradili smo materijale prilagođene tom uzrastu tako da kroz ovu edukaciju učenici dobiju šire pojmove o planiranju i proizvodnji na konkretnim primjerima. Oni rade u timovima i tako prolaze cijeli poduzetnički proces“, dodao je  Ivan Papić.

predavači

Održat će se ukupno 16 edukacija, po četiri u svakoj od škola, tako da pakračke učenike očekuju još dvije edukacije na temu financijske pismenosti gdje će se raspravljati o funkcioniranju banaka, žiro računa, kriptovalutama, digitalnom bankarstvu i sličnim temama. Nakon održanih edukacija u Osijeku će biti organizirana neka vrsta „hakatona“ gdje će se iz svake škole nekoliko učenika sa svojim poduzetničkom idejom međusobno natjecati.

Kako je dodala ravnateljica Sanja Delač, ovo nije prvi projekt koji provode s našim učenicima jer o poduzetništvu govore već par godina u partnerstvu s Udruženjem obrtnika Pakrac – Lipik te LRA Poduzetnički centar Pakrac. Istaknula je kako učenicima takve teme nisu dosadne i upravo ih interesiraju praktični primjeri i iskustva stoga se rado odzivaju na takve projekte.

učenici