Nizom edukativnih i promotivnih aktivnosti tijekom veljače i ožujka u Srednjoj školi Pakrac učenici i profesori su proveli akciju „Mjesec hrvatskog jezika“. Ova akcija se provodi u SŠ Pakrac po četvrti put, a završena je simbolično 17. ožujka - na Međunarodni dan materinskoga jezika čime se ujedno obilježava i dan potpisivanja Deklaracije o položaju i nazivu hrvatskoga jezika kada je u organizaciji profesorica hrvatskog jezika Tanje Španjić i Gorane Vukadinović održano kviz natjecanje između četiri ekipe sastavljene od učenika 1. i 2. razreda medicinskog usmjerenja pri čemu su žiri i voditelji bili učenici 3. razreda gimnazije, a sve to je oplemenjeno pratećom video i računalnom tehnologijom tako da je izgledalo kao televizijski kviz.


Tijekom aktivnosti u sklopu Mjeseca hrvatskog jezika u kojem su sudjelovali skoro svi razredi najviše pozornosti usmjerili su ove godine na leksikografiju, leksičke norme, i barbarizaciji jezika, teme koje su predstavljene na više panoa postavljenih u hodnicima škole kao i na javnim tribinama na kojima su učenici predstavljajući radove s tog područja ujedno vježbali javni nastup.

Profesoricama organizatoricama ove aktivnosti je naročito ostao upamćen lanjski završetak Mjeseca hrvatskog jezika kada naš rođeni Pakračanin prof. dr. Amir Kapetanović, znanstveni savjetnik Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje održao predavanje na temu „Hrvatski prije Baščanske ploče ili koja je najstarija hrvatska riječ?“ te uručio školi vrijednu donaciju jezičnih i knjižnih izdanja.

 

Pakračanka Nina Babojelić , učenica sedmog razreda OŠ Braće Radić Pakrac i ove se godine uspješno prijavila u Školu stvaralaštva „Novigradsko proljeće“ u kojoj je sudjelovala i prošle godine. Riječ je  sedmodnevna školi (7. do 14. travnja) koju organiziraju Ministarstvo znanosti i obrazovanja i
Agencija za odgoj i obrazovanje, a u kojoj talentirani učenici razvijaju scenske, literarne, novinarske i druge kreativne sposobnosti na području jezika.

Nina je ove godine napisala i vlastitu monodramu „Mama, najbolja glumica“ koju objavljujemo u cijelosti.

„Mama, najbolja glumica“

Moja je majka grozna. Zaista. Izluđuje me. Ne samo da me uopće ne razumije, nego pokušava odlučiti i kakvo bi moje mišljenje trebalo biti o nekim stvarima. I to o temama koje mene uopće ne zanimaju (uzdah). Nina, znaš li što je apartheid? Molim!!! Segregacija? O, moj Bože (tužni uzdah)...Gdje se nalazi Madagaskar? Svašta. Znam da je otok i ako ikada budem trebala ići tamo, valjda će pilot znati put. (maše glavom u nevjerici)

Evo na primjer, zadnje na tapeti tekst je za Lidrano. Natjecanje na koje je ona odlučila da idem. Jer je to dobro. Važno. Obavezno. Za moju budućnost. Pitate se kako? Pa eto, zahvaljujući učiteljici razredne nastave koja je prepoznala moju sklonost da uvijek budem glasna, lajava i u centru pažnje imala sam nekoliko solo nastupa. I znate ono... sitna, mala plava djevojčica...sve to skupa ispadne nekako simpatično pa ljudi pohvalili...mama sva važna...( pravi se važna, digne nos) a ja u naletu ne znam čega (odmahuje glavom), ona baš kao netko jaaako pametan izjavim: „Želim biti glumica“. I to je postao njezin životni projekt (sjeda za stol poraženo, na stolu stoji laptop). Cijele dane ona pretražuje internet, kopa po knjižurinama, časopisima, tražeći tekst koji će biti dovoljno dobar za mene. Kuma knjižničarka joj se više i ne javlja na telefon. Neki dan sam pronašla poruku:“Ostavila sam ti nekoliko mogućih tekstova. Pogledaj i na youtubeu kako su ih drugi izveli.“ Bože, žena misli da se spremam na prijemni za Akademiju. (ustaje)

Ah, akademija. Zna sve. Koji predmeti se boduju, što treba za maturu, redovito slušam (maminim glasom): Svim kandidatima savjetuje da mnogo čitaju svaki dan i gledaju puno filmova. Treba ići i na što više predstava i zapisivati glumce, režisere i pokoji komentar na predstavu. Vježbe govora, pokreta, glumu, osjećaj za ritam, pjevanje, ispit opće kulture, psiho test....

Kada je saznala da ne idem na dodatnu iz hrvatskog, bila je toliko ljubičasta u licu da sam mislila da će eksplodirati. BUUUM (raširi ruke) a onda je počela plačnim glasom: Ali Nina, hrvatski, znaš da je to ključno za Akademiju...

Vi ne biste vjerovali koji su njeni prijedlozi.  Znaš, Nina (maminim glasom), Zijah Sokolović je jedan veliki glumac... (stavlja crveni šal i počinje glumiti Zijaha)

Država je organizacija sile za pokoravanje naroda u korist vladajuće klase. A, to niste vi. Država je nastala na osnovu ugovora pojedinaca.... Da baš. To bi se svima svidjelo (ruga se)

Odvukla me i na predstavu, da vidim kako to majstori rade (počinje glumiti Matiju Prskalo).

„Gospođo, gospođo, da, da vi...Čujete li me, gospođo..“

Pa ne bih ja valjda trebala stajati ovdje ispred vas  u negližeu. To bi bilo baš primjereno. Ona nije normalna. A onda dijametralna suprotnost: (dječjim glasom)

Jednom je dječaku ime bilo Jozef. Imao je naočale. Debele. I nije naročito vidio. I zato je bio pomalo nespretan. I pomalo nesretan, zamišljen.

Uf, (bahato) nemam ja vremena za Jozefa, neka promijeni naočale ili krene na neki sport, što ja znam....

Ma nije baš da ja to ne želim glumiti uopće, ali problem je što svaki dan želim nešto drugo...ispitati sve mogućnosti. Kada je u kući monotono i dosadno i nitko me ne zarezuje,  a ja se želim malo zabaviti,  izvalim onako: „Znate, ja sam odlučila da ne želim studirati.“ Svi skaču. Mama odlazi prvo u kuhinju popiti malo vode (mislim da tamo drži i tabletu za smirenje) (namigne), a tata kao glas razuma koji će spriječiti njeno vikanje (ili plakanje, jer ne ide uvijek istim redom) sjeda ispred mene: „Slušaj Nina....“

No, dosta sam pričala. Odlučila sam da ću danas završiti taj posao. Napisati tekst sama. Mogla sam i prije, ali propustila bih zabavu. Što se monodrame ili bolje rečeno melodrame tiče, ipak je moja mama najbolja glumica (namigne).

Badljevina je u petak prijepodne bila centar male svečanosti kojom je u školskom dvorištu Područne škole svečano predstavljen projekt Zelena škola – učionica na otvorenom. Sredstvima Zaklade Slagalica u iznosu od 10 tisuća kuna te dodatnim sufinanciranjem Mjesnog odbora Badljevina, napravljena je sjenica koju će za potrebe nastave u prirodi koristiti osnovnoškolci, a za svoje potrebi i vrtićarci s kojima dijele objekt, dok će u slobodno vrijeme sjenicu moći posjetiti i svi zainteresirani Badljevčani.

Projekt je kratko predstavila Sanja Delač, ravnateljica Osnovne škole braće Radić iz Pakraca i izrazila zadovoljstvo novim sadržajem u badljevačkoj područnoj školi i tom prilikom naglasila veliku pomoć roditelja, učitelja, djelatnika škole kao i sumještana koji su u volonterskom duhu sudjelovali u izradi sjenice.

Voditeljica projekta, učitelja Iva Ivanović je uz prezentaciju tijeka radova i sama potvrdila količinu utrošenih volonterskih sati.

„Upravo to je ono što u Zakladi Slagalica i vole te financijski podupiru one projekte koji sadrže volonterizam, a znam to iz iskustva jer nas Slagalica prati već više od deset godina kroz brojne lokalne projekte i inicijative koje su prepoznali i na ovaj način financirali, rekla je gradonačelnica Pakraca Anamarija Blažević.

Glazbenu točku na ovoj maloj svečanosti, pred roditeljima i djelatnicima škole, izveli su članovi folklorne grupe četvrtog razreda PŠ Badljevina, a autorsku recitaciju posvećenu Badljevini izvela je učenica istog razreda Dorotea Nadaždi.

 

 

Mislav Balešić i Tara Čelec pobjednici su gradskog natjecanja u čitanju naglas održanog u utorak 24. listopada u Gradskoj knjižnici Pakrac. Po unaprijed određenim propozicijama kojima se ocjenjivala kreativnost uvodnog dijela, jasnoća i razgovijetnost čitanja, izražajnost u nastupu, primjerenost teksta uzrastu te sveukupni dojam, Mislav je čitanjem knjige Mali milijunaš, autora Davida Williamsa, bio najbolji u mlađoj kategoriji, dok je Tara Čelec čitanjem knjige Pobuna Pauline P., autorice Sanje Polak, slavila u starijoj kategoriji. Pobjednici jučerašnjeg natjecanja izborili su nastup na županijskom nivou koji će ujedno biti izlučni filter za Nacionalno natjecanje 23. i 24. studenog u Sisku.

Čitatelje je ocjenjivao stručni žiri u sastavu Gorana Vukadinović iz pakračke srednjoškolske knjižnice, Mirsada Madžarević, stalna članica Čitateljskog kluba iz Pakraca te Monika Lucić Fider, ravnateljica Gradske knjižnice Pakrac.
U mlađoj kategoriji nastupili su još drugoplasirana Lara Lepka, treća Dorotea Nadaždi i četvrta Nataša Grujić, dok je kod starijih druga bila Ida Jirasek, treća Tamara Sužnjević i četvrta Nina Babojelić.
Tijekom natjecanja prisutni su mogli uživati u dvije glazbene točke koje su izveli Sven Andričić, učenik 2. razreda harmonike pri OGŠ Pakrac te Biljana Sudar, polaznica 6. razreda gitare.

 

Grad Pakrac i Srednja škola Pakrac  danas su obnovili ugovor o korištenju poslovnog prostora za potrebe izvođenja studijskog programa fizioterapije kao dislociranog stručnog studija Zdravstvenog veleučilišta Zagreb. Ugovorom koji su potpisali gradonačelnica Anamarija Blažević i ravnatelj  Dario Čilić, bez naknade se ustupa Gradu za tu namjenu prostor takozvane zgrade pedagoške akademije na Praulji.

Prvi takav ugovor potpisan je prije pet godina kada je Zdravstveno veleučilište Zagreb počelo s dislociranim studijem u Pakracu.

Tom prilikom ravnatelj Čilić najavio je da će dogodine biti napravljen na zgradi novi krov u vrijednosti od oko 400.000 kuna koji su Škola i Županija osigurali na natječaju Ministarstva regionalnog razvoja i europskih fondova. Obnova će započeti na proljeće.

Nakon što je jučer priređen doček novim učenicima u matičnoj Osnovnoj školi braće Radića Pakrac, danas su, već tradicionalno, Anamarija Blažević, gradonačelnica Pakraca i Sanja Delač, ravnateljica Škole, obišle područne škole u Prekopakri, Badljevini i Donjoj Obriježi i poželjele dobrodošlicu učenicima prvih razreda.

Tijekom posjeta su novi đaci imali priliku upoznati se i razgovarati s gradonačelnicom i ravnateljicom te iskazati prve dojmove, a one su ih za uspješan početak školske godine i motivaciju darivale paketićima sa školskim priborom i bilježnicama. Pritom su poželjele „vrijedan, uspješan i veseo boravak u školi“ kako učenicima, tako i njihovim učiteljicama.

U područnu je školu u Badljevini ove školske godine krenulo šestero učenika, dvoje manje nego lani, a u Donju Obrijež troje, čak petero manje u odnosu na prošlu godinu. Shodno tomu, broj razrednih odjeljenja smanjen je u Donjoj Obriježi pa su u školi ustrojeni kombinirani razredi prvog i drugog te trećeg i četvrtog.

U školi u Prekopakri je trend nešto bolji pa broje dvoje prvašića više nego lani, a isti je slučaj zabilježen i u matičnoj školi u Pakracu. Isto tako, ukupni broj upisanih učenika u prvi razred veći je nego lani pa spadamo u manjinsku skupinu škola po rastućem broju upisane djece.