- PIŠE: Domagoj Ajman
- 1776
Povodom Svjetskog dana učitelja koji je obilježen 5. listopada, Ministarstvo znanosti i obrazovanja nagradilo je 522 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika u Hrvatskoj u školskoj godini 2024./2025., među kojima su sedmu godinu za redom i dvije pakračke učiteljice Dubravka Namjesnik i Lejla Skalnik. Tom prigodom obišao ih je pakrački gradonačelnik Tomislav Novinc koji im je uručio prigodne poklone.
Mentorstvo učenicima na natjecanju, predavanja, radionice i edukacije, rad u stručnim vijećima i udrugama, objavljivanje stručnih članaka, izrada nastavnih materijala i obrazovnih sadržaja, vođenje i koordiniranje projekata, unaprjeđivanje rada škole te rad na unaprjeđivanju sustava obrazovanja, sedam je glavnih kategorija pravilnika prema kojima je stručno povjerenstvo odlučivalo o dobitnicima novčane nagrade. Tako su Dubravka (razredna nastava) i Lejla (engleski jezik) nagrađene za više poviše pobrojanih kategorija, a kako su nam istaknule, priznanja su također i zasluga učenika koji su sudjelovali u projektima, isto kao i kolektiva škole.
„Intencija nam je prenijeti na učenike sve što naučimo, raditi svoj posao s ljubavlju te se osjećamo privilegirano raditi s učenicima“, zajednička je misao nagrađenih pakračkih učiteljica.
Nagrada najboljim odgojno-obrazovnim djelatnicima dodjeljuje se od 2019. godine na Svjetski dan učitelja, čime se sustavno nagrađuju istaknuti pojedinci koji kontinuirano unaprjeđuju odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske. Za ovu dodjelu vrednovala su se postignuća ostvarena u razdoblju od 9. rujna 2024. do 13. lipnja ove godine.
Nakon uručivanja buketa učiteljicama, Novinc je u pratnji Sanje Delač, ravnateljice Osnovne škole braće Radića Pakrac obišao svoje bivše radno mjesto pa je tako posjeta započela u školskoj knjižnici gdje nas je dočekala knjižničarka Anita Pavlečić izrazivši zadovoljstvo namještajem dobivenim od bivše knjižnice koja se preselila u prostorije Spahijskog podruma, a koju je u trenutku razgovora posjetila nekolicina nasmijanih učenika.
Zatim je uslijedio obilazak dvaju dnevnih boravaka koji broje 50-ak učenika gdje su učenici srdačno pozdravili svog bivšeg učitelja kojemu su obećali da će biti dobri i obavljati sve svoje školske obaveze. Jednu vodi Minea Pierobon za učenike prvih razreda, dok je Lucija Huška zadužena za one od drugog do četvrtog razreda, a ravnateljica Delač je na upit o asistentima zaključila kako ih u pakračkoj školi ima osam, što u potpunosti zadovoljava potrebe škole za svih osam razreda.
- PIŠE: Suzana Bartolić
- 943
Danas, 8. rujna u 9 sati, prvašići su po prvi puta, nakon ljetnih praznika, dočekani u Osnovnoj školi braće Radić. Riječ je o 58 učenika podijeljenih u tri razreda.
Ravnateljica Sanja Delač dočekala ih je na ulazu s veseljem i osmijehom na licu te uputila da se s roditeljima upute u predvorje škole. Nakon kraće pjesme, igrokaza i plesne točke koje su pripremila djeca starijih razreda, ravnateljica se obratila učenicima i poželjela im dobrodošlicu u prvu školsku godinu.
„Želim puno uspjeha i našim učiteljicama. Drage učiteljice, znam da imate puno ljubavi, a strpljenja će vam sigurno trebati jer dolaze nove i drugačije generacije učenika. Želim da školska godina bude vesela i da budete uspješne u narednom razdoblju“, izjavila je ravnateljica, nakon čega je pozvala Ivana Radošića, zamjenika županice Požeško-slavonske županije, da se obrati okupljenima.
„U Požeško-slavonskoj županiji upisali smo 590 prvašića, a u suradnji s lokalnim jedinicama samouprave pripremili smo im pakete dobrodošlice. Kontinuirano ulažemo u školstvo, zdravstvo i kulturu te tako planiramo nastaviti i u narednim godinama. Trudit ćemo se da naša djeca rastu u odgovornosti i znanju te da budu sretni ljudi, danas i sutra“, izjavio je Ivan Radošić.
Pred djecu je potom stao bivši učitelj škole, a sadašnji gradonačelnik Tomislav Novinc, kojeg su mališani odmah prihvatili nakon što je izjavio da je u prvi razred išao samo par puta.
„Iz državnog proračuna osigurani su udžbenici i topli obrok za sve učenike, a iz gradskog proračuna osigurali smo sredstva za radne bilježnice i likovne mape te, prvi puta ove godine, osigurali još jedan odjel produženog boravka na prijedlog roditelja. Roditeljima ove školske godine želim manje stresa i puno lijepih trenutaka s djecom, a djeci mnogo druženja, igre i, naravno, učenja“, govor je završio uz veliki pljesak Tomislav Novinc.
Nakon priredbe i održanih govora, ravnateljica poziva razrednice triju prvih razreda da prozovu svoje učenike kako bi im uručile pakete dobrodošlice i odvele ih u njihove učionice.
Srednja škola Pakrac
Trenutni kapaciteti za smjer medicinske sestre/tehničari, fizioterapeuti i građevinski tehničari su popunjeni, kao i gimnazijski program, kojemu su upisi ove godine u porastu. To pokazuje odlične rezultate budući da u školama u Hrvatskoj značajno opada zainteresiranost za gimnazijske smjerove.
„Imamo mjesta samo u trogodišnjim programima, poput stolara/stolarice i građevinskog radnika u zgradarstvu. Zanimanje “građevinski radnik u zgradarstvu” je novi naziv za fasadera nakon uvođenja modularnog tipa nastave, a manji odaziv učenika za ove programe je normalan za naše područje i za ove struke.
Modularni tip nastave moraju učiti i sami nastavnici kroz nastavu i praktični rad. Ove godine imamo dva smjera po modularnoj nastavi za građevinske tehničare i trogodišnje programe, a sljedeće godine planiramo prebaciti još pet razreda sa područja zdravstva“, izjavio je Dario Ćilić, ravnatelj srednje škole.
Iako je modularna nastava eksperimentalno započela kao projekt od 2008. godine, ove školske godine 2025./2026. uvodi se i u pakračku srednju školu kao nova vrsta reformiranog strukovnog obrazovanja. To učiteljima i roditeljima stvara glavobolju, jer sve što se znalo o dosadašnjem obrazovanju može se zaboraviti.
Ukratko, općeobrazovni predmeti kao što su: hrvatski jezik, geografija, matematika, strani jezik, etika, vjeronauk, povijest i tjelesna i zdravstvena kultura ostaju isti. Ostali predmeti, poput kemije, fizike i biologije, više neće biti zasebni predmeti, već će postati moduli koji povezuju teoriju s praksom. Moduli traju po nekoliko tjedana za redom i za njih se na kraju daje zaključna ocjena i CSVET bodovi koji su slični fakultetskoj strukturi ocjenjivanja s ECTS bodovima. Učenici moraju imati dovoljan broj bodova kako bi položili razred, primjerice za trogodišnje škole iznosi 182 boda, a za četverogodišnje 245 boda. Za ove module ne postoje udžbenici. Učenici će se morati više oslanjati na samostalno istraživanje, zaključivanje i kreativnost u okviru svoje odabrane struke, uz podršku nastavnika, umjesto dosadašnjeg učenja napamet.
Možemo zaključiti da cijeli novi sustav školstva još nije potpuno razrađen, pa nastavnici često nailaze na razne prepreke u organizaciji i provedbi nastave. Suprotno tome, takav sustav najviše će odgovarati učenicima, jer će im omogućiti veću primjenu stečene struke. Nakon završetka škole, i poslodavci će dobiti kvalitetne i spremne stručne radnike.
- PIŠE: Suzana Bartolić
- 857
S 1. rujnom Dječji vrtić Maslačak je ponovno otvorio svoja vrata mališanima, zakoračili su u novu pedagošku godinu i objekti vrtića su ponovno ispunjeni dječjim smijehom, ali i pokojim suzama koje su neizbježne za svaki novi početak, a i te suze se vrlo brzo pretvore u osmijeh. Rujan je vrlo izazovan mjesec, kako za roditelje, tako i za djecu, posebno onu koja će u vrtić kročiti po prvi puta jer ostaju s nepoznatim ljudima u nepoznatoj okolini.
Ove pedagoške godine Dječji vrtić Maslačak Pakrac pohađati će ukupno 267 djece od kojih je 52 novoupisane djece (20 djece u vrtićki program i 32 u jaslički program ). Pojedina djeca nemaju još propisanu dob za upis pa će u vrtić ili jaslice krenuti kada navrše jednu, odnosno tri godine starosti. Spomenuta djeca će biti prema datumu rođenja povučena s liste čekanja uz uvjet zaposlenosti oba roditelja i ispunjavanje ostalih propisanih uvjeta prema zakonskim odredbama te nikako drugačije.
Skupine koje su složene poštuju Državni pedagoški standard predškolskog odgoja i naobrazbe te su uz odgojitelje zaposlene još 4 osobe za njegu, skrb i pratnju kako bi se osigurala kvalitetnija provedba programa.
Osim redovnih programa unazad nekoliko godina provodi se i Kraći program engleskog jezika, a od ove godine, prema interesu roditelja i djece, kreću s novim programom, odnosno Kraćim programom folklora. Oba programa će provoditi posebno educirani odgojitelji prema programima verificiranim od Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, a bit će održani nakon redovnog programa za djecu vrtićke dobi.
Predškolski program kao jedini obvezan program za djecu koja nisu polaznici vrtića biti će održan kao i proteklih godina od 1. veljače do 31. svibnja 2026. godine. Navedeni program je besplatan i namijenjen je za djecu u godini prije polaska u osnovnu školu.
Širenjem kapaciteta vrtića više se pozornosti pridavalo u ulaganje za nove skupine pa su pojedini objekti čekali svoj red za uređenje. U protekle dvije pedagoške godine, prijavljivanjem na razne natječaje, samostalno ili u suradnji te uz financijsku pomoć Grada kao i donacijama naših lokalnih tvrtki, udruga i pojedinaca, postigli su značajne pomake u poboljšanju materijalnih uvjeta u svojim objektima. U matičnom objektu je, uz pomoć udruge „RTL pomaže djeci”, namještajem i didaktikom opremljena soba dnevnog boravka starije skupine. Donacijama Lipik Glasa d.o.o., Straga Transa d.o.o. i gosp. Terera je još jedna od skupina opremljena novim namještajem. Prijavom i sufinanciranjem Grada Pakraca na natječaj Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade uređeno je jasličko igralište u matičnom objektu.
Vrtić je prošle pedagoške godine od strane Grada Pakraca prijavljen na javni poziv Ministarstva demografije i useljeništva koji su mu sufinancirali uređenje igrališta u područnom objektu Kalvarija. U istom tom objektu i dalje teku radovi obnove svih terasa, prilaznog stubišta i natkrivanje dijela terase financirano istim tim sredstvima od prošle godine.
U okviru programa prekogranične suradnje između Grada Pakraca i Općine Dobretići iz Bosne i Hercegovine osigurana im je oprema za matičnu kuhinju, zamijenjena su neadekvatna vrata na jednoj od skupina u matičnom objektu, adaptirana je kupaonica u jasličkoj skupini. Nedugo nakon toga realizacijom projekta „Zaklade naša djeca” postavljena je ograda oko igrališta u područnom objektu Donja Obrijež, kupljena je nova traktorska kosilica, vrtna kućica za alat, povišene gredice, alati za djecu i slično. U suradnji s KTC-om uspješno su realizirali program kroz natječaj "Zelena mladost" te su zelenilom i cvijećem uredili dvorište PO Župa.
Uslijed nevremena u srpnju 2023. godine zgrada matičnog objekta ostala je u potpunosti bez krova koji je saniran dijelom sredstvima osiguravajuće kuće, a ostatak nemalog iznosa osigurao je Grad Pakrac.
„Prepreke u našim nastojanjima da poboljšamo svoje uvjete nas učestalo prate pa je tako PO Prekopakru prošle godine u studenom zadesila poplava koja je stvorila neplanirane troškove no ni to nas nikako nije obeshrabrilo da idemo s planovima dalje i zato smo se prijavili na razne natječaje za koje čekamo rezultate. Sljedeći od prioriteta je rješavanje uređenja PO Badljevina za koji već pristiže dio namještaja i opreme.
Koristim priliku da se ovim putem zahvalim svima koji su i svojom najmanjom gestom doprinijeli našem radu ( Arhiz d.o.o., Stolarija Rončević d.o.o., Fasade Altus d.o.o., KTC d.d., Euroherc osiguranje d.d., Spar d.o.o., Studenac d.o.o., Voćko, Foto Imago j.d.o.o., Metalko d.o.o. i dr.), a nisu sve geste bile ni tako male. Izdvojila bih Društvo Mađara Pakrac koje nam je darovalo gitaru prije dvije godine, a ove godine su nam donirali prijenosni projektor za potrebe odgojno obrazovnog rada.
No vratimo se na onaj ljepši dio našeg djelovanja, a to je odgojno obrazovni rad za koji smatram da odrađujemo kvalitetno što potvrđuju i rezultati anketa roditelja. Vrtić je ove godine sudjelovao na Regionalnoj smotri nacionalnih projekata sa dva projekta „Teta, trebam pomoć“ (odgojiteljice Iva Brandeis i Tara Ančić) i „Psunjski zvjerići“ (odgojiteljice Sanja Delihodžić i Iva Mazzoni) od kojih se prvi plasirao na Državnu smotru projekata što je veliki uspjeh u radu odgojitelja, a i nama na ponos.
Slijedi nam mnoštvo aktivnosti u novoj pedagoškoj godini, a prva kojoj se veselimo je sudjelovanje na manifestaciji Slavonski Banovac u listopadu ove godine gdje će djeca sudjelovati u kulturnom programu, a isto tako nas možete posjetiti na najveselijem štandu. Ovo je samo uvod, a ako nas pratite znate da nam je svaka godina puna iznenađenja…”, izjavila Katarina Lahovsky Kobetić, ravnateljica vrtića.
Roditelji su uvijek u brizi kada ostavljaju svoje dijete, a djetetu je prvi rastanak od roditelja najteži. Djeca se na kraju brzo prilagode i opuste uz društvo, igru, smijeh i pokoju pjesmu, a roditelji uz iskusne i vrijedne radnice vrtića.
Dok su naši najmanji već krenuli sa programom, školska godina 2025./2026. za osnovnu i srednju školu kreće od ponedjeljaka, 8. rujna 2025.godine.
- PIŠE: Domagoj Ajman
- 779
U pakračkoj srednjoj školi 6. svibnja su održani Dani bez dnevnika te su uz druženje nastavnika i učenika provedene kulinarske radionice u opuštenoj atmosferi. Tema je bila kuhinja te su spravljali specijalitete iz čak 28 zemalja, dok su poneki umjesto kuhanja oslikali detalj države, a kako je to izgledalo pogledajte u fotogaleriji.
Osim aktivnosti u školi, učenici su obišli lokalnu pivovaru gdje su poslušali izlaganje vlasnika Slavonice Marka Barčana, posjetili Muzej vojne i ratne povijesti, bilo je i onih koji su pronašli svoj izvor zabave igrajući video-igrice, odnosno turnir u Fifi, a učenicima pakračke osnovne škole stariji su kolege predstavili svoje struke i zanimanja ne bi li im pomogli pri budućoj odluci što upisati nakon osnovne škole.
Posljednja fotografija: privatni album - fizioterapeutkinje Adela i Nina
„Ove godine za temu smo izabrali kuhinju te su učenici imali priliku timski spravljati raznorazne specijalitete pojedinih država te iako se svi barem donekle međusobno poznaju, kroz ovakve radionice su imali priliku dodatno se upoznati i zbližiti, što nam i je bio najveći cilj. Hrana je stvarno bila ukusna i suradnja nastavnika i njihovih učenika je stvarno za svaku pohvalu, a budući da su učenici većinu vremena pod pritiskom učenja i prikupljanja dobrih ocjena, drago nam je da su se danas mogli maksimalno opustiti, zabaviti, družiti i uživati u odličnim jelima koje su sami spravili“, rekla je pedagoginja Anita Adžijević.
- PIŠE: Pakrački list
- 992
24 ambasadora juniora Europskoga parlamenta Srednje škole Pakrac (Gabriela Djokić, Josip Desput, Hrvoje Dominić, Hana Basarić, Gabriela Srdarević, Boris Kral, Mislav Balešić, Antonela Kuzhnini, Paula Lucić, Srećko Popović, Hana Perić, Melani Radić, Lucija Grgić, Rea Šafar, Matej Mirković, Anja Gunjević, Lara Brunetta, Marko Žilić, Antonija Haramija, Magdalena Žilić, Matej Zekić, Dora Krajina, Antonia Pleša, Vinko Šnajder) u pratnji ambasadora seniora Vesne Ančić i Ivana Tutića, sudjelovalo je u stručnom putovanju u francuski Strasbourg. Ondje su posjetili Europski parlament te s oko tisuću srednjoškolaca iz 27 europskih škola sudjelovali u međunarodnom programu Euroscola.
Euroscola je redoviti godišnji program Europskoga parlamenta u kojemu učenici u dobi od 16 do 18 godina iz svih država članica Europske unije na praktičan način uče o funkcioniranju Europske unije i aktualnim pitanjima. Učenici iz Hrvatske u programu sudjeluju od početka hrvatskoga članstva u Europskoj uniji (2013.), a učenicima Srednje škole Pakrac ovo je treća takva prilika. Ovoga su puta sudjelovanje u Euroscola sesiji zavrijedili ostvarivši sjajne rezultate u nacionalnom programu Škola ambasador Europskoga parlamenta (EPAS). Podsjetimo, na temelju evaluacije škola koju je proveo Forum za slobodu odgoja, pakračka srednja škola je zauzela prvo mjesto u državi s obzirom na provođenje programa Škola ambasador Europskoga parlamenta (EPAS).
Prvog dana putovanja (4. prosinca) učenici i nastavnici posjetili su njemački grad Ulm, rodno mjesto Alberta Einsteina, a tamo su imali priliku vidjeti luteransku crkvu Ulmer Münster s najvišim zvonikom na svijetu (161, 5 m). Učenici i nastavnici bili su smješteni u francuskom gradiću Mulhouseu koji se nalazi u južnoj francuskoj pokrajini Alsace.
Sljedećeg dana učenici i nastavnici sudjelovali su u radnom posjetu Europskome parlamentu. U uvodnom dijelu programa učenicima i nastavnicima videoporukom se obratila predsjednica Europskoga parlamenta Roberta Metsola. Nakon toga, održan je intervju na temu Siguran internet za sigurniju Europu s Dimitrom Liveri, voditeljicom tima za podizanje svijesti i obrazovanja o kibernetičkoj sigurnosti u Agenciji EU-a.
Sudionici su, koristeći interaktivne digitalne platforme Interactio i Slido, imali mogućnost postavljati pitanja i predlagati rješenja u vezi s temom rasprave. Tema rasprave i intervjua bila je veoma zahtjevna, ali naši su učenici pokazali izniman interes i angažman te su kvalitetnim pitanjima i prijedlozima doprinijeli konstruktivnoj raspravi u Europskome parlamentu. Uslijedio je intervju s potpredsjednikom Europskoga parlamenta Javijem Lopezom. Nakon ručka, učenici su, podijeljeni u skupine, sudjelovali u simulaciji rada Europskoga parlamenta. Sa svojim vršnjacima iz ostalih europskih škola kritički su vrednovali, obrazlagali, usvajali ili odbacivali predložene amandmane poput pravih zastupnika. Ovdje bismo istaknuli kako su, pred punom dvoranom EP-a, naši ambasadori juniori Srećko Popović i Lara Brunetta održali jednominutne govore o kibernetičkoj sigurnosti.
Za nastavnike je organiziran posjet Europskom parlamentu i kviz znanja koji je bio sastavljen od različitih pitanja o Europi i Europskoj uniji na različitim jezicima Europske unije. Bila je to prilika za povezivanje s drugim ambasadorima seniorima EP-a iz različitih europskih škola.
Nakon posjeta Europskome parlamentu, učenici su imali slobodno vrijeme za razgledavanje Strasbourga i njegovih znamenitosti te uživanje u adventskom sajmu u središtu grada. Na povratku kući, 6. prosinca, učenici su prošetali Baselom, gradom smještenom u sjeverozapadnoj Švicarskoj koji leži na rijeci Rajni. Naši su učenici još jednom pokazali i dokazali kako su uistinu pravi mladi ambasadori europskih vrijednosti i da iznimno cijene nagradni put u Europski parlament koji nam je omogućio Ured EP-a u Republici Hrvatskoj. Svi su se složili da je ovaj posjet jedinstveno iskustvo jer mladi ljudi nemaju često priliku iznijeti svoje mišljenje i aktivno sudjelovati u izgradnji bolje Europe.
Čestitamo svim našim divnim mladim ljudima.
Vesna Ančić i Ivan Tutić
Foto: Srednja škola Pakrac
- PIŠE: Silvia Feltrin
- 1584
Prošlotjednom objavom rezultata i današnjom podjelom svjedodžbi i potvrda o položenim ispitima, u Srednjoj školi Pakrac i službeno je završen ljetni rok državne mature. U četverogodišnjim programima opće gimnazije, građevinskih tehničara i fizioterapeutskih tehničara te petogodišnjem programu za medicinske sestre/tehničare opće njege, bilo je ove godine 98 učenika, od čega je njih 94 prijavilo polaganje ispita državne mature na prvom roku, a nakon završene nastavne godine uvjete za pristupanje ispitima imalo je 90 učenika i svi su se na njih odazvali, doznajemo od profesora Jonatana Berlančića, ispitnog koordinatora za državnu maturu u pakračkoj srednjoj školi. Ispitima državne mature u prvom roku pristupilo je 17 učenika gimnazijskog programa te 73 učenika iz strukovnih programa, a broj učenika koji je prijavio ispite u postotku je jednak prošlogodišnjem.
Što se tiče obveznog dijela ispita državne mature svi učenici su na jedinstvenoj razini pisali ispit iz hrvatskog jezika, za matematiku A razine odlučio se 21 učenik, dok ih je 68 pisalo razinu B. U odnosu na prošlu godinu, veći broj učenika odlučio se za pisanje ispita iz matematike na višoj razini. Višu razinu engleskog jezika polagalo je 32, a nižu 47 učenika, što je u odnosu na prošlu godinu također veći broj onih koji su odabrali višu razinu. Njemačkom jeziku, koji je uobičajeno manje zastupljen, pristupilo je ukupno 10 učenika od kojih je jedan pisao višu razinu.
Osim obveznog, državna matura sadržava i izborni dio u kojemu se polažu izborni predmeti prema odabiru učenika. Oni su ove godine pisali ispite iz biologije (32), fizike (14), kemije (7), psihologije (7), likovne umjetnosti (4), informatike (3) i sociologije (1). U odnosu na prošlu godinu, značajno više učenika je pisalo ispite iz biologije i fizike.
„Kada uspoređujemo postignute ocjene u obveznom dijelu sa prošlogodišnjima, mogu reći da su prosječne ocjene iz svih obveznih predmeta slične prošlogodišnjim rezultatima. Ispit iz hrvatskog jezika, uz slabiju prolaznost u odnosu na prošlu generaciju, učenici su, gledajući prosječnu ocjenu napisali slično kao i prošle godine, no ove godine više učenika je ispit napisalo za ocjenu odličan. Učenici su ponovili dobre ocjene iz engleskog na višoj razini, no u odnosu na prošlu godinu bolje su napisali i ispit iz engleskog jezika na osnovnoj razini. Ispit iz njemačkog jezika učenici su napisali bolje nego prošle godine. Ispit iz matematike na višoj razini nešto je lošije napisan u odnosu na prošlu godinu, ali su zato na osnovnoj razini postignute bolje ocjene. Ako usporedimo ocjene na izbornom dijelu sa prošlogodišnjima, mogu reći da su učenici bolje napisali ispite iz psihologije i fizike, a ispite iz likovne umjetnosti i sociologije su napisali prilično uspješno“, pojašnjava Berlančić rezultate mature i dodaje da je sveukupno gledano prvi rok državne mature prošao regularno, a postignuti rezultati u obveznom i izbornom dijelu u prosjeku su na razini prošlogodišnjih rezultata.
Prijave ispita državne mature u jesenskom roku traju od 22. do 31. srpnja, a konačni rezultati ispita u drugom roku biti će objavljeni 18. rujna.
Ostvaren upis na 30-ak studijskih programa
Učenici pakračke škole prijavljivali su studijske programe fakulteta i visokih učilišta uglavnom slično prošlogodišnjim prijavama pa su tako strukovnjaci većinom odabrali preddiplomski sveučilišni i stručni studij građevinarstva, te stručne studije sestrinstva i fizioterapije. Ove godine je više učenika upisalo studij medicine, a osim toga učenici su upisali studije biologije, matematike, strojarstva, logopedije, kineziologije, pedagogije, hrvatskog jezika i književnosti, učiteljski studij, studij ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, ekonomije. Berlančić navodi kako su neki učenici upisali još i studij nautike i pomorskog prometa, studij vojnog vođenja i upravljanja, studij grafičke tehnologije…, odnosno, nakon provedenog prvog ispitnog roka učenici su ostvarili upis na tridesetak studijskih programa.